Nak Souvenier best?

Kriket Sinonim Dengan..

Tentulah filem -filem Hindusta kan. Memang amat sinonim Sukan Kriket ini dengan negara India. Kalau dalam filem Hindustan / Bollywood tu, pasti ada juga kisah tentang sukan Kriket ni. Kat Malaysia ni popular tak sukan ni?.. Pernah la juga menyaksikan seimbas lalu pasukan Malaysia bermain KRIKET. Tapi, tak pernah faham macamana nak main nya. Prosedur nak kira skor pun tak tahu. Yang diperhatikan, ada orang baling bola kriket, pukul dan lari- lari.

Lagi satu sukan yang PALING tak faham cara permainannya adalah GOLF. Betul tu.. Amatla tak faham. Macamana la dikira par la.. bawah par dan sebagainya. Hehe.. Yang tahu tentang GOLF cuma lah nama TIGER WOOD yang dah kurang menyerlah dan juga hadiah perlawanan yang AMAT LUMAYAN. Ada tak kawan-kawan yang pandai main GOLF ni.. Boleh cerita sikit tak?.. Sekadar untuk pemahaman bagi orang awam ni. Hehe.

wiki:
Kriket ialah permainan padang yang dimainkan dengan memakai bola dan kayu pemukul serta tiga tonggak yg menjadi sasaran lemparan bola. Permainan ini dimainkan oleh dua pasukan yg setiap satunya mempunyai sebelas orang pemain. Ia berasal dari England lebih 500 tahun dahulu. Kriket ialah sejenis sukan berpasukan yang popular selepas bola sepak dan bola keranjang, dan boleh ditemui di lebih 120 buah negara.

2 comments:

shah-kayrul said...

memang kriket nie sinonim ngan India..pantang filem hindustan...mesti ada pasal kriket gak...tapi kalau golf memang sepatah haram pun tak tau...hehehhehe

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

xpernah tahu cara mainan kriket nieh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...