Nak Souvenier best?

Kod Rahsia kawan-kawan..


Pernah tak kawan-kawan guna kod rahsia?.. Konon -konon nak menyembunyikan sesuatu maklumat. Biasanya antara geng-geng akan ada satu kod rahsia, yang mana hanya ahli geng yang boleh mentafsirkannya?..

Contoh macam gambar kat atas tu.. (diambil dari Yahoo- nota rahsia ini dijumpai dan mungkin boleh menyelesaikan misteri yang sedang disiasat FBI namun masih belum boleh ditafsirkan..- kalau kawan- kawan berminat boleh baca lanjut disini).

Dulu- dulu pun pernah juga cuba cipta kod sendiri. Lepas tu tulisla rahsia-rahsia kat buku- dengan harapan orang yang baca tu takkan faham.. Memang pun.. Dan akhirnya.. tukang yang tulis tu pun tak faham juga sebab dah lupa kod..

Kalau dalam percakapan pun ada juga kan.. jenis yang gune ff ke kk ke.. contoh.. sayur = safayurfur atau sakayurkur..
Haish.. Macam2 nostalgia..

5 comments:

fasha said...

haha. kat sekolah selalu guna bahasa ff tu :)

safayafa sufukafa blogflog afawakfak :)

Citarasa Rinduan said...

sefelafamatfat mafalamfam nurfur....

WeedBoys said...

sy pn pnah wt bahase alien dulu...
nk anta surat rahsie kt member gune bahase tuh...
tp tbe2 kertas manual hilang...
tros xtaw nk bace daa...
hahaha....

-perc rocket-

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

haha...guna ff tu laju lak masa tu.cuba sekarang kena pikir2 dulu kot?lupa dah..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

xpandai bab nieh...
hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...