Nak Souvenier best?

Jadual Gaji Kakitangan Awam / Penjawat Awam.

Perlu ke nak tahu tentang jadual gaji kakitangan awam ni?.. Perlu la kan. Khasnya bagi mereka yang baru kerja .. banyak benda nak bayar.. bil bulanan, sewa rumah, kereta lagi dan sebagainya.

Kalau nak cek, sekarang ni secara online kan?.. jabatan akauntan negara.

Tapi, pesan mereka yang berpengalaman, bila dapat duit gaji tu, terus buat simpanan. Peruntukkan beberapa peratus untuk simpanan.. Setiap bulan kena buat macam tu. Kena konsisten..

Sama juga masa belajar pun boleh simpan sikit-sikit. Kalau mak ayah bagi duit hari-hari.. Yang baki tu boleh masuk tabung.. Bila dah banyak, simpan kat bank.. Mana tau bila dah masuk kerja nanti boleh buat beli kereta sendiri..(tingginnya angan- angan.)

kalender gaji kakitangan awam 2011 Jadual Pembayaran Gaji  Kakitangan Awam 2011

(Jadual dari beritasemasa dot com)

Entry berkaitan:

Gaji kakitangan Awam

Gaji Penjawat Awam

7 comments:

myvitrd said...

tak terlibat kami swasta.. wah org gomen dah boleh buget nak shoping bila ni? hehehe

Mommy Fara said...

kene ade kesedaran utk insured diri gak....klu sakit ke, eksiden ke, takdelah tergapai-gapai tgn mtk duit blanja spital seme...=(

Sunah Mohammad said...

tu la..skang belajar simpan duit sikit-sikit...

cik pulau said...

hoho.. tak lama lagi leh la merasa duit gaji ni...lalala~

Rozali said...

Assalamualaikum Nur

besuk gaji...he he

Wassalam

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ari2 pon dapat gaji...
:)

mamaqari said...

bila la nk jd penjawat awam..penjawat swasta jer memanjang..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...