Nak Souvenier best?

Gambar Sensasi..

Masih panas dengan isu tudung (tentang entry INI: http://nurhafiz2009.blogspot.com/2011/03/boleh-ke-kutuk-orang-yang-pakai-tudung.html malam tadi)?.. Cuba hayati petikan berikut:

YOU CANNOT AVOID THEM,
BUT YOU CAN PROTECT YOURSELF,
YOUR CREATOR KNOWS BETTER YOUR GOOD WELLNESS.

Mungkin kalau baca petikan ni je tak cukup 'kick'.. takde 'umph'.. (Nak ber'umph' bagai la pula kan?.. ). Sebenarnya, perumpamaan tu adalah analogi terhadap yang bertudung dengan yang tidak. Ada gambar kontroversi ke?.. G tengokla sendiri kat sini. http://zarryn.blogspot.com/2011/03/sekadar-perumpamaan.html

Apapun, niat untuk pakai tudung tu kenala betul dan buat betul-betul. Kena tanam azam dalam diri.. Dah tanam, kena siram hari-hari, barulah tumbuh subur.. Kalau tak.. kering, tak cukup zat.. dah tak berkembang.. terus terbantut.

Kadang terfikir, oke ke kalau niat nak pakai tudung/ tutup aurat bila dah pergi Mekah untuk tunai Haji/Umrah? Bayangkan kalau tak sempat.. Cemane tu?..

3 comments:

wahida said...

sgt berhajat utk membuat umrah...

Adzriel AB said...

kalau nak pakai tu pakai je, tak perlu nak janji2 dgn peminat itu ini. mula2 pakai anak tudung dgn selendang pun ok je. lama2 panjang2 kan.

ArELeEz said...

nak b'ubah xperlu drastik. tp, setiap hari perlu ade p'ubahan/p'hijrahan w/pon sket. ikhlas tu pun penting..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...