Nak Souvenier best?

Apa Salahnya saya mempelajari bahasa Arab?

“Bersyukur dengan nikmat yang dikecapi. Saya tidak menyangka sama sekali bakal memperoleh keputusan A dalam subjek bahasa Arab, memandangkan ia antara bahasa asing bagi saya yang berketurunan Cina. Pada mulanya, saya pun ragu-ragu untuk belajar bahasa ini tetapi kerana terlalu mencintai pelbagai bahasa maka saya nekad.

“Lagipun saya sudah mengusai bahasa Melayu, bahasa Inggeris, Hokkien, Mandarin dan Kantonis dengan baik. Jadi, apa salahnya saya mempelajari bahasa Arab pula,” jelas Soo Yen yang kini mula berjinak-jinak belajar bahasa Korea menerusi Internet.

~Bestnya.. boleh kuasai banyak-banyak bahasa.. Kawan-kawan kat sini ada tak yang berkebolehan berbahasa ke 3? Macam A.H- dia minat bahasa tagalog.. Dan kalau diberi peluang untuk belajar, kawan -kawan nak belajar bahasa apa ye?

Mandarin?

Arab?

Korea?

Hindi?-Yang ni paling glamer phrase -syabbs insp....


7 comments:

eyqahaziqah said...

ouh dulu mase form 1-3 , eyqa belajar b.arab komunikasi . tapi tak fasih pun nak cakap sekadar belajar je . rugi rase nye tak dapat catch up bahse arab tuh betol2 .

Peri PiA said...

malu la dgn dia

Nasuha Salleh said...

skrg tgh cuba menguasai BM BI ARAB dgn sgt baikkkk ='P
errr kira 3 bhsa la kn wlaupun cmpur bhs mlyu? hehe

Anisa Hang Tuah said...

saya masih lagi mengambil subjek arab di peringkat universiti.bestttt

waNney said...

terer nye~

Abuya Hayat said...

hohohoho....
kamusta nur?
hehehee....
singgah nak ucap...
SELAMAT HARI WANITA
Peace... XD

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

dua bahasa jew yg mampu..
laen2 sket2 jew...
hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...