Nak Souvenier best?

Nak Hisap Shisha?. Mana Tempat Best?

~Apa beza rokok dan Shisha ye?..

"Untuk mendapatkan nikmat menghisap shisha, anda perlu tahu teknik yang betul. Jika tidak, anda akan mudah terbatuk," ujar seorang pengunjung warga Tunisia, Suleiman Chalgoumi, 35, kepada Jurnal.

Dia sering berkunjung ke negara ini atas urusan perniagaan selain menziarahi keluarganya. Jurutera elektrik ini tidak akan melepaskan peluang untuk bertandang ke Sahara Tent.

sebuah restoran milik warga Iraq yang menyajikan masakan Arab di Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

:
:
:
:

"Rokok memang membahayakan kesihatan kerana kandungan toksin yang tinggi.

"Berbeza dengan shihsa, ia hanya mengandungi 0.05 peratus sahaja nikotin daripada tembakau yang digunakan.

"Tembakau tersebut dicampur dengan gliserin, sirap pekat buah-buahan dan pelbagai perisa pilihan. Itu sahaja.

"Orang ramai sering menganggap shisha lebih bahaya daripada rokok kerana nampak asap berkepul-kepul keluar dari mulut. Hakikatnya, ia tidak seteruk rokok," katanya.

Menjelaskan lebih lanjut, Azim memberitahu, asap yang terhasil apabila menghisap shisha bukan dihasilkan daripada pembakaran tembakau sebaliknya daripada pemanasan sirap gula, gliserin dan perasa.

"Saya juga memasukkan ais dalam bekas shisha supaya hasil sedutan sejuk apabila masuk ke dada," jelasnya.

~Jadi.. sebenarnya elok ke tak elok ye hisap shisha ni?... Setelah baca ni.. Nampaknya kena buat research lagi la ye..


6 comments:

cik pulau said...

tak tau la elok ke tak..
yang pasti tak suka tengok org hisap shisha kat kedai2 mamak.. kalau boleh tu tak nak dekat2 diorg.. huhu.. ^^,

NuReLLe said...

erkk..tp kuar paper aritu ckp shisha lg bahaya dr rokok kan..kan..kan..hee~

kehebatan cinta inchik SB

♕ Mr.IX ♂ said...

tu ler dgr kata shisha lebh bahaya dari rokok ..10kali ganda lbh teruk..maybe depend pada cara penyediaanya ikut kedai kot.

Ummi AmnaAmzar said...

bukan ke syisha dh diharamkan..betulkan kalau ummi silap..mcm ade dgr2 aritu

hana said...

kalo x silap shisha 400 kali ganda agi bahaye dr rokok..
cz shisha x de filter...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

lame gak xlayan shisha nieh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...