Nak Souvenier best?

Tak Pergi Solat Jumaat Ke Pakcik?..

~Bila baca berita ni, maksudnya lepas ni harapnya tak ada la lagi pemandangan lelaki di pusat membeli-belah masa waktu solat Jumaat ye..

KUALA LUMPUR – Semua kompleks beli-belah dan terminal pengangkutan awam di ibu negara dibenarkan memohon untuk mengadakan solat Jumaat di surau bagi menambah kemudahan kepada umat Islam.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, kerajaan bersedia melonggarkan syarat tauliah menunaikan solat Jumaat bersesuaian dengan pertambahan kepadatan penduduk di ibu negara.

“Kita membayangkan bahawa apabila Malaysia mencapai status negara maju menjelang 2020, banyak kawasan akan dibangunkan yang menghimpunkan ramai pekerja di sesuatu tempat.

“Masjid As-Syakirin di Kuala Lumpur City Centre (KLCC), contohnya, menerima puluhan ribu jemaah melebihi kapasiti meskipun telah dinaik taraf kepada 12,000 orang,” katanya.

11 comments:

GreenAppleKu.com said...

Follower no. 2121, salam perkenalan dari saya..

encikReza said...

tegar sungguh la owner blog ni..
dah 2121 folowwer dia

ahakssss

NICK IRFAN said...

menarik jgk cadangan mcm ni..

ArMie said...

bukan pakcik2 jer... abang2 dan adik2 pun byk juger...

Gen Fujita said...

Setuju, memang elok, mudah dan menyenangkan.

SoLy SoLicious said...

hahaha.. entry suspen sungguh.. heee

alien said...

patutnya mereka mempertimbangkan penambahan masjid di kawasan yg pesat dgn penduduk..

sicomot-comel said...

pelik pulak law nmpk lelaki yg sehat mehat dok bersidai kat shopping complex

zahidah dihaz said...

saya perasan orang yang kerja kat shopping complex susah nak pergi solat jumaat...


NEW ENTRY: Aku budak kampung

Jom join contest mudah: Miss Zahidah 4in1 Lucky Draw

bee said...

siapa yg bg alasan lg tu tk tahu laa

Peri PiA said...

pia gi shopping hari tu nmpk,ckp dlm ahti

walahualam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...