Nak Souvenier best?

Kakak kepada akak ..Tak penah bekerja,

Tertarik dengan komen akak nora Shahaira ni..
Memang kagum la dengan mereka yang pandai menyimpan duit.. Kenala jadi kedekut lepas ni supaya boleh simpan duit..(perlu ke jadi kedekut?..)

Jom baca komen yang menarik dan panjang- terus buat entry ni ye..

""akak nora tak sokong bekerja atau tidak..masing2 punya hak kan..just nak berkongsi, rezeki masing2..

kakak kepada akak ..tak penah bekerja, dia bukan jenis minta duit suami. Suami pulak selalu kekeringan duit.

Tapi, bijaknya nya dia, barangan kemas dah tahap perlu bayar zakat, duit asb berpuluh ribu, di tangan..sesak2 ada lah dalam 2,3 ribu, dia beli motor tak sampai sebulan habis clear..anak ada 4, rumah pun nak bayar rm8 ratus sebulan. nak bayar kereta lagi kan..ni suami nya nak keluar saga baru..percaya atau tidak, duit kakak akak yang kena keluar, (tapi dia kata pinjam duit orang)..walhal suaminya bukan lah pekerja yang gaji 3,4 ribu sebulan..

tu la..rezeki di tangan Allah, kalau kuat bekerja sekalipun, belanja nya mengikut nafsu kerana dah penat kerja sebulan pun tak guna kan..yang tak bekerja pun masih ada ruang untuk anda mendapatkan pendapatan, jangan jadikan wang menguasai anda tapi anda boleh mengawal pengaliran wang itu.""

~JOm kita kawal wang itu.. 'wang besar! wang besar! eheh..

6 comments:

azzey said...

Nak kena menuntut ilmu dgn akak kpd akak tu..hu3...

noraim said...

sy jenis yg xpandai nak kawal duit. huhu

Kakzakie said...

Assalamualaikum Nur,

Kakak tak terkejut kerana bila tak bekerja keluarga/saudara-mara lagilah memberi kepadanya bila bertemu. Sifat bercermat dan tahu menyimpan memandangkan dia tak bekerja itulah membuat dia lebih simpanan kerana yg bekerja ni menganggap cukup bulan dapat duit.

CT NoArIzAh ArIs said...

Errmm.. sy ada pndapat sy sendiri... kalu suami isteri berjimat mmg x mustahil akn dpt semua tu tapi klau slh seorgnya terlalu boros yg dlm simpanan pun leh kering...

sy fikir akak kpd kakak ni mmg pndai berjimat & menyimpan dan mgkin suaminya juga tak suka meminta duit si isteri.. itulah kelebihan psgan ni yg buat hidup mereka selesa.

Mama Zharfan said...

me sgt boros :(
nak kena lempang diri sendiri ni :(

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kene pandai jaga diri...
hehehe...
boros tue pon kadang2 gak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...