Nak Souvenier best?

Makan Untuk Ingatan Yang baik..

Seraya terbaca kat satu laman kat Yahoo, memang banyak juga makanan yang dicadangkan untuk membantu ingatan yang baik.. Iaitu menguatkan memori. Kalau layari blog-blog yang berkaitan pun memang banyak juga la petua-petua tentang makanan yang boleh dijadikan panduan. Banyaakk..Itu pun belum termasuk suplemen-suplemen yang berada di pasaran.

Antara yang dicadangkan adalah;
  • Ikan- mengikut kajian ikan kaya dengan Omega 3 dan DHA
  • Sayur berdaun hijau- kaya dengan vitamin E.
  • Avocado- pernah rasa tak buah ni?.. Macam mana ye rasanya .. sedap ke?.
  • Kuaci- ni sunflower seeds la kan?.. hmm.. berkhasiat juga rupanya..
  • Kekacang- ini termasukla pistachio kan(sedap tapi.. harga.. boleh tahan)
  • Buah berry- kat sini, strawberry la kan yang paling mudah dapat..
  • Bijirin- whole grains.. dan
  • Senaman- ni bukan makanan ni.. Tapi bersenam itu perlu juga untuk kekal sihat..Justify Full

Pernah ada kawan yang beritahu, kalau makanan yang berkhasiat tu memang mahal-mahal harganya, tapi, lebih baik jaga badan dulu sebab bila dah jatuh sakit, berkomplikasi pula.. Mantenancenya pastila lebih tinggi... Kasihan pada badan tu nanti..

7 comments:

SoLy SoLicious said...

avocado.. xpenah mkan jugak.. heeee

azharr said...

buah berry tu anggur kot...hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sis x brp minat avacado..tp psitachio mkn hr2 dgn kurma..baik tuk baby dlm puwut ni kot..hihi

ardinihumaira said...

dni lom penah try avocado :D

noraim said...

yg last sekali tuh ssh sket nk buat. haha.

kay_are said...

rase sume telan kecuali sayur je men pilih2 sikit =P

Nisa said...

buah avocado tu dibuat jus apolkat hmmmm.. sedap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...