Nak Souvenier best?

Melupakan sesuatu jika berada dalam kesenangan...

dipetik..

"Untuk entri beri dia makan sama pula, Cikgu Ahmad Humairi pula menggambarkan kita selalu melupakan sesuatu jika berada dalam kesenangan dan sebaliknya kembali teringatkannya apabila kembali susah. Tunjuk ajar yang aku dapat disini adalah apabila kita senang atau susah, senantiasa ingatkan Allah SWT kerana semua rezeki yang dilimpahkan-Nya boleh ditarik balik atas kehendak-Nya..

Kesimpulannya, saya mahu tunjuk ajar dari blog Cikgu Ahmad Humairi sebagai panduan agar kita menggunakan Bahasa Melayu dengan betul atau sekurang-kurangnya kita tidak mencabul akan bahasa itu. Selain itu Cikgu Ahmad Humairi sebagai seorang guru juga sebenarnya telah menitipkan ilmu di laman blognya dan terpulang kepada kita bagaimana kita mahu mengutipnya. Adakah sekadar membaca dan menghantar komen atau kita ambil iktibar dan pengajaran darinya. Terima kasih Cikgu Ahmad Humairi."

Nak ajak Dini dari: http://www.ardinihumaira.com/ (macam dekat-dekat je nama.. Humaira dan Humairi)
sama-sama baca ni..Saya Mahu Tunjuk Ajar Dari Blog Cikgu Ahmad Humairi
kawan-kawan lain pun boleh baca..

-Memang menarik ulasan penulis terhadap Cikgu Humairi. Bahasa Jiwa bangsa.. Betul tu.. Kena martabatkan bahasa kita.. Dan tulis dengan betul.. (Tapi kadang-kadang susah juga sebab selalu cakap bahasa rojak dan sudah lama tak buat karangan..)
-Terkesan dengan ayat: kita selalu lupa padaNYa masa senang, bila susah baru nak dekat padaNya.. Sepatutnya tidak boleh alpa dan leka.. kan..

ALL IN ONE

KLIK UNTUK HADIAH iPAD PERCUMA!!!

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!


2 comments:

HelMi ZaKi said...

tq for the Cikgu Ahmad Humairi nyer blog..
mmg berguna..

Rozali said...

Assalamualaikum Nur

saya follow blog cikgu Humairi dan Humaira

Wassalam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...